Rachel Nicholls

Uznawana jest za jeden z najbardziej wszechstronnych sopranów swojego pokolenia. Jej rozległy repertuar zawiera utwory od J. S. Bacha i G. F. Haendla po kompozycje Errollyn Wallen.

Jako laureatka Kathleen Ferrier Memorial Competition, zadebiutowała w londyńskiej Royal Opera w Parsifalu. Jej inne role operowe obejmują, między innymi, występy z L’Atelier Lyrique de Tourcoing, The Early Opera Company, English National Opera, English Touring Opera i Scottish Opera.

Śpiewając z czołowymi orkiestrami Wielkiej Brytanii, Europy i Dalekiego Wschodu w operach i koncertach, Rachel Nicholls współpracowała z takimi dyrygentami, jak: Stephen Cleobury, Thomas Dausgaard, Sir Colin Davis, Sir John Eliot Gardiner, Valery Gergiev, Martin Gester, Richard Hickox, Sir Roger Norrington, Sir Simon Rattle, Steven Sloane i Masaaki Suzuki. Dawała recitale dla BBC, jak również w Linbury Studio Theatre oraz Wigmore Hall.

Z jej nagrań radiowych i płytowych wymienić można choćby: Mszę h-moll J. S. Bacha (BIS), Stabat Mater A. Dvoraka (BBC), Orlando (Radio France), Silla (Somm), Mszę d-moll J. N. Hummla (Chandos) oraz Oratorium Wielkanocne Paula Spicera (Birmingham Bach Choir).

Jej obecne role to m. in.: Marzelline w Fidelio (London Lyric Opera), Joan w For You (Music Theatre Wales), Wendy w spektaklu Piotruś Pan (Festival Rota dos Monumentos, Portugalia), Ginevra w Ariodante (English Touring Opera), Fiordiligi w Cosi fan tutte (Théâtre des Champs-Elysées), Armida w Rinaldo (Edinburgh Festival), Nerone w L’Incoronazione di Poppea (New Theatre, Tokyo), oraz udział w wykonaniach takich dzieł, jak: Msza h-moll, Jauchzet Gott, Pasja św. Mateusza J. S. Bacha oraz Mesjasz G. F. Haendla (Bach Collegium Japan), Jauchzet Gott i Il ritorno di Tobia J. Haydna (Orchestra of the Age of Enlightenment), Symfonia wiosenna B. Brittena (Three Choirs Festival, Hereford), Stabat Mater K. Szymanowskiego (Huddersfield Choral Society) oraz udział w Gali Operowej (Mikkeli City Orchestra).