Hilary Summers

Hilary Summers urodziła się w Newport w Południowej Walii(Australia).

Edukację muzyczną rozpoczęła w Reading University, potem kontynuowała studia wokalne w Royal Academy of Music oraz National Opera Studio w Londynie.

Debiutowała partią Walkiri na deskach Scottish Opera w 1992 roku.

Jej głos, prawdziwy kontralt z wielkimi możliwościami, zafascynował wielu współczesnych kompozytorów.

W 1999 stworzyła rolę Stelli w operze Elliota Cartera What next w Berlin Staatsoper pod batutą Daniela Barenboima. Dzieło to pokazywano także w Carnegie Hall, w Chicago z Chicago Symphony Orchestra. Kreowała te partie także z Netherlands Chamber Orchestra, i Royal Flanders Philharmonic Orchestra pod batutą Petera Eötvös’a, a także z London Sinfonietta pod batutą Olivera Knussena, oraz Ensemble Intercontemporain pod batutą Kenta Nagano.

W operze Eötvösa Le Balcon z 2002 roku, prezentowanej na Festiwalu Aix en Provence , a później w całej Europie w sezonie 2003/4, wcieliła się w rolę Irmy.

Od 2002 roku występuje w pokazywanej w większości krajów europejskich Le Marteau sans Maître Bouleza z Ensemble Intercontemporain pod batutą samego kompozytora. Ta Produkcja została wydana przez Deutsche Grammaphon, zdobyła uznanie krytyków, a ostatnio także prestiżową Grammy Award.

Na uroczystości poświęconej osiemdziesiątym urodzinom Pierre Bouleza wystąpiła w Le visage nuptial pod jego dyrekcją z Chicago Symphony Orchestra w Chicago.

W Wielkiej Brytanii specjalną współpracę nawiązała z kompozytorem Michaelem Nymanem z którym nagrała ścieżkę dźwiękową do filmów The Diary of Anne Frank, The Claim, The Libertine, jak również jego operę Noises Sounds and Sweet Airs. Nyman również napisał dla niej główną rolę w swojej operze Facing Goya, która była pokazywana w Hiszpanii.

Hilary Summers wspaniale czuje się w barokowym repertuarze i współpracuje z wieloma orkiestrami grającymi na instrumentach dawnych. Wymienić tu można choćby Christophera Hogwooda i the Academy of Ancient Music, Paula McCreesha i the Gabrieli Consort, Christophe Rousseta oraz Les Talens Lyriques, Thomasa Hengelbrocka i the Balthasar Neumann Ensemble oraz The English Concert pod dyrekcją Andrew Manze. Serdeczne relacje z Williamem Christie i Les Arts Florissants zaowocowały nagraniem Orlanda Haendla dla Erato . Współpracuje także z The King’s Consort z którym nagrała dwie płyty dla Hyperion Series poświęcone muzyce sakralnej Vivaldiego . Z tym zespołem wykonywała również utwory Haydna w Promocjach BBC w 2006 roku. Regularnie występuje z Christianem Curnynem oraz the Early Opera Company, czego rezultatem są m.in nagrania oper Haendla dla wytwórni Chandos.