James Oxley

Studiował wiolonczelę w Royal College of Music, w późniejszym okresie uzyskał stypendium w Oksfordzie. Jednocześnie studiował prywatnie śpiew u Rudolfa Piernata i w 1992 roku zdobył dwie pierwsze nagrody na dwóch międzynarodowych konkursach wokalnych: Mary Garden oraz Great Grimsby. Dwa lata później wygrał prestiżowy Międzynarodowy Konkurs Wokalny w s' Hertogenbosch. Obecnie jest gościnnym profesorem w Royal College of Music.

Występował na wszystkich renomowanych salach koncertowych w Londynie, w Symphony Hall Birmingham oraz Philharmonic Hall Liverpool. Wśród wielu prestiżowych koncertów w Wielkiej Brytanii wymienić można choćby Missa Solemnis Beethovena z Heinrichem Schiffem oraz Orchestra of the Age of Enlightenment, Renarda Strawinskiego z Psappha na BBC Proms, Creation Haydna oraz Wielką Mszę Mozarta z Scottish Chamber Orchestra Alexander's Feast Haendla z Northern Sinfonia i Nicholasem McGeganem.

Wytępował właściwie w całej Europie, głównie we Francji, gdzie pracował z artystami takimi jak: Philippe Herreweghe, Hervé Niquet oraz Christophe Rousset. Ostatnio występował m.in. w Alceste Lullyego oraz Les Indes Galantes Rameau z L'Atelier Lyrique de Tourcoing i Jean- Claude Malgoire, oraz występował na Göttingen Handel Festival w Niemczech. Śpiewał również w Fairy Queen Purcella i tytułową rolę w Akteonie Charpentiera z Early Opera Company. Występował w Acis and Galatea z Philharmonia Baroque i Nicholasem McGeganem. Koncertował w San Francisco, Sydney, Tel Awiwie, Hongkongu i Singapurze. W Australii wystąpił także z Dichterliebe Schumanna z pianistą Davidem Owenem Norrisem. Wśród innych zespołów z którymi współpracował wymienić można choćby: Royal Scottish National Orchestra, Bournemouth Symphony, Manchester Camerata, Britten Sinfonia, Academy of Saint Martin in the Fields, City of London Sinfonia, Les Talens Lyriques, Double Bande, The Sixteen, oraz Gabrieli Consort and Players. Jego role operowe to m.in. Lucano w L'incoronazione di Poppea w English National Opera, Merkury w Die Liebe der Danae Straussa oraz Stroh w Intermezzo w Garsington, The Prodigal Son Brittena, Alessandro w Il Re Pastore Mozarta w New Kent Opera, King Arthur Purcella w Opéra Comique de Paris, Belmonte w Die Entführung aus dem Serail Mozarta na Spoleto Festival, Lurcanio w Ariodante Haendla na Covent Garden Festival pod batutą Christiana Curnyna, Sandy w The Lighthouse Maxwella-Daviesa z Psappha na Buxton Festival.

Regularnie występuje na deskach Opera de Rennes.