Tomáš Král

Tomáš Král pochodzi z Brna, gdzie studiował śpiew w Akademii Muzycznej im. L. Janáčka. Występował w działającej przy Wydziale Muzycznym akademickiej Operze Kameralnej śpiewając partie Ernesta w Il mondo della Luna, Josepha Haydna, Harašta w Lisku Chytrusku Leoš Janáček oraz Hrabiego w Weselu Figara and Wolfganga A. Mozarta.

Od 2005 roku stale współpracuje z Collegium 1704, Collegium Marianum, Musica Florea, Capella Regia, Ensemble Inégal, Ensemble Tourbillon i innymi zespołami. Jest członkiem Collegium Vocale 1704, z którym brał udział w projekcie Bach - Praga 2005 (Msza h-moll na festiwalu Praska Wiosna, Oratorium Bożonarodzeniowe w ramach cyklu Praskiej Orkiestry Symfonicznej). W 2007 roku śpiewał w Pasji wg. św. Jana oraz w Pasji wg. św. Mateusza Jana Sebastiana Bacha, a także w Missa Votiva Jana Dismasa Zelenki na Praskiej Wiośnie, Dresdner Festspiele, festiwalu La Chaise Dieu oraz Festival Baroque de Sablé, podczas którego zostało zrealizowane nagranie utworu dla francuskiej wytwórni Zig-Zag Territoirs.

W 2006 roku , we współpracy z Janą Semerádovą oraz jej Collegium Marianum, zaśpiewał partię Uberto w operze komicznej La serva Padrona Giovanni B. Pergolesiego dzięki czemu miał możliwość wystąpić przed publicznością na międzynarodowych festiwalach muzycznych w całej praktycznie Europie. W 2008 roku rozpoczał współpracę z francuskim zespołem muzyki renesansowej Doulce Mémoire, z którym regularnie współpracuje w programach: Une tour de Babel musical, Requiem des Rois de France oraz w programie solowym Les Roses d'Ispahan.

Tomáš Král ciągle rozwija swoje umiejętności w kierunku interpretacji muzyki dawnej uczestnicząc w kursach mistrzowskich prowadzonych przez Julii Hasler, Howarda Crooka i Petera Schreiera. Obecnie korzysta także z regularnych konsultacji u Ivana Kusnjera.